Liczba
dzieci w oddziałach szkolnych jest niewielka (od 4 do 8 uczniów),
co daje nauczycielowi możliwość indywidualnego podejścia do
każdego z nich, a tym samym skutecznego wspierania ich rozwoju oraz
zwrócenia uwagi na problemy i trudności szkolne.
Każdy uczeń
ma zapewnione dostosowanie form i metod pracy do swoich
indywidualnych potrzeb, a co za tym idzie, możliwość osiągania
sukcesów i odczuwania satysfakcji z własnych działań.
Pierwszy etap to edukacja wczesnoszkolna, która obejmuje 3 letni okres nauki, podczas, którego dzieci wzbogacają umiejętności nabyte w przedszkolu, a także zdobywają nową wiedzę niezbędną do prawidłowego rozwoju w starszych klasach szkoły podstawowej Głównym celem nauczania w klasach I – III jest zdobycie umiejętności pisania, czytania, liczenia i rozumienia otaczającego świata oraz rozwój fizyczny i społeczny.
Drugi etap nauki (klasy IV-VI) to okres, w którym dzieci mają możliwość zdobywania nowej wiedzy w bogato wyposażonych pracowniach przedmiotowych. Do dyspozycji wszystkich uczniów jest centrum multimedialne oraz sala audiowizualna. W tym czasie dzieci uzyskują niezbędną wiedzę przygotowującą do sprawdzianu w klasie szóstej, a także podstawowe wiadomości umożliwiające dobry start w gimnazjum. Dodatkowo organizujemy naszym uczniom różnorodne zajęcia, które mają na celu wieloprofilowe wspieranie ich rozwoju.
Do zajęć tych należą:
indywidualne
spotkania z psychologiem,
indywidualne
spotkania z pedagogiem,
indywidualne
zajęcia logopedyczne,
rewalidacja
indywidualna,
wyrównywanie
podstawy programowej,
kinezjologia
edukacyjna P. Dennisona,
zajęcia
prowadzone metodą M. Montessori,
zajęcia
ruchu rozwijającego wg W. Sherborne,
terapia
M. i Ch. Knillów,
zajęcia
z wykorzystaniem technik terapii behawioralnej,
integracja
sensoryczna,
snoezelen
– zajęcia w sali doświadczania świata,
terapia
ręki,
zajęcia
w pracowni komputerowej ze stałym dostępem do Internetu,
liczne
koła zainteresowań takie jak: przedmiotowe, komputerowe,
teatralne, sportowe,
lekcje
biblioteczne,