PSYCHOLOG
Psycholog pracujący
w Ośrodku zajmuje się kompleksową diagnozą rozwoju
psychospołecznego dzieci i młodzieży, pomocą
psychoedukacyjną i terapeutyczną świadczoną wobec dzieci,
młodzieży i ich rodziców bądź opiekunów. Wspiera nauczycieli
i
wychowawców w ustalaniu indywidualnych programów oddziaływań
dydaktycznych, rewalidacyjnych i wychowawczych,
a także udziela
pomocy rodzicom w rozwiązywaniu problemów i trudności
związanych ze zmieniającymi się warunkami ich życia i
funkcjonowaniem w nowej rzeczywistości legislacyjnej.
PEDAGOG
Pedagog zajmuje się pomocą psychoedukacyjną i terapeutyczną skierowaną do wychowanków oraz rodziców/opiekunów prawnych. Współpracuje z różnymi instytucjami w celu wspierania procesu wychowawczego. Pedagog dokonuje diagnozy indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów. Swoją pomocą obejmuje również nauczycieli i wychowawców.
LOGOPEDA
Terapia logopedyczna skierowana jest do uczniów, u których mowa nie rozwija się lub rozwija się w sposób nieprawidłowy. Głównym celem zajęć jest więc rozwijanie umiejętności komunikowania się i stymulowanie rozwoju mowy. Po przeprowadzonej wstępnej diagnozie, logopeda ustala program zajęć, który obejmować może: usprawnianie narządów artykulacyjnych oraz funkcji oddechowych, ćwiczenia słuchowe, wzbogacanie słownictwa, korekcję wad wymowy, wprowadzenie alternatywnych lub wspomagających metod komunikowania się (PECS, MÓWIK - w przypadku dzieci niemówiących i?lub z trudnościami komunikacyjnymi; fonogesty, język migowy - w przypadku dzieci niesłyszących).
W zależności od potrzeb i zaleceń poradni psychologiczno – pedagogicznej dodatkowo wychowankowie uczestniczą w:
zajęciach
rewalidacyjnych,
zajęciach
wspomagających podstawę programową,
zajęciach z
komunikowania,
stymulacji
polisensorycznej w Sali Doświadczania Świata
terapii zaburzeń
Integracji Sensorycznej (SI)
terapii ręki
gimnastyce
korekcyjnej
zajęciach Ruchu
Rozwijającego W. Sherborne,
Kinezjologii
Edukacyjnej P. Denisona,
zajęciach z
wykorzystaniem metody Ch. Knilla
terapii metodą Tomatisa.